Zelf BitLockerkey opvragen - september 2025
✨ Nieuwe features
Op het dashboard is een nieuwe widget toegevoegd. Op deze widget zie je direct de supportstatus van al je werkplekapparaten. Je kan op een kleur onder een besturingssysteem klikken om alle apparaten met die supportstatus te zien.
Werkplekapparaten ondersteuning iPadOS geeft nu ook weer of de geïnstalleerde versie nog ondersteund wordt.
Op dit moment is versie 18 en nieuwer in support, bij versie 17 staat als waarschuwing dat de ondersteuning gaat verlopen.
Alles onder versie 17 zal als verlopen worden weergegeven. Dit komt overeen met de eisen die Microsoft geeft om iPadOS in Intune te gebruiken.
- Het Werkplekoverzicht is aangepast. Het is nu mogelijk om op een apparaatnaam te klikken om alle informatie van dat apparaat in te zien en te bewerken. In de apparaatgegevens vind je de volgende onderdelen:
- Systeemgegevens: Je ziet in één overzicht de naam, het besturingssysteem inclusief versie, tot wanneer het apparaat ondersteund wordt, het model, de schijfruimte en geheugen.
- Acties: Je kan het apparaat vanaf het apparaatgegevens-scherm direct synchroniseren en herstellen en de apparaatgroep van het apparaat wijzigen.
Invulbare velden inzien en bewerken: Je ziet op het gegevensscherm direct de Inschrijfdatum en de laatste inlogdatum. Daarnaast kan je ook de volgende velden inzien en bewerken: locatie, omschrijving, aankoopdatum, garantiedatum en afschrijfdatum.
- Binnen het Apparaatgegevensscherm is er voor Windows-apparaten een tabblad Beveiliging toegevoegd. Op dit scherm kan je een tijdelijk beheerwachtwoord opvragen voor een apparaat. Ook kan je de Bitlockerkey van het Apparaat opvragen.
Zie je de melding: Deze functionaliteit is niet ingeschakeld. Neem contact op met de servicedesk om deze te laten inschakelen? Dan is het nog niet mogelijk om zelf de BitLocker key of een tijdelijk beheer-account op te vragen. Maak een ticket via de Online Servicedesk. De functionaliteit wordt eenmalig vrij gegeven. Je hoeft dan in het vervolg geen contact meer op te nemen met de Servicedesk maar kan zelf het tijdelijke wachtwoord of het beheer account opvragen.