Problemen met beeld oplossen
In deze handleiding worden een aantal veel voorkomende problemen met beeld op een Windowsapparaat behandeld. Natuurlijk kan niet elk probleem opgelost worden met deze stappen, maar een groot aantal problemen wel. Zorg dat je ingelogd bent met het uitrolaccount wanneer je de stappen uitvoert. Dit account heeft meer rechten dan een normaal account.
Ik zie strepen / zwarte balken / rare kleuren.
Meestal betekent dit dat het beeldscherm kapot is. Is het apparaat misschien gevallen, of is het laptopscherm dichtgeklapt terwijl er nog iets op het toetsenbord lag? Schade van buitenaf valt nooit onder garantie, maar een gebroken scherm kan soms nog wel gerepareerd worden. Meld het apparaat aan op: https://cloudwise.nl/servicedesk-hardware
Het beeld knippert.
Een knipperend beeld kan meerdere oorzaken hebben.
Controleer of er updates van Windows of van de drivers geïnstalleerd kunnen worden: Een probleem met je windows computer oplossen.
Controleer de beeldscherminstellingen: Ga via het startmenu naar Instellingen. Ga naar Systeem en dan naar Beeldscherm. Pas de Beeldschermresolutie aan naar de aanbevolen resolutie als deze momenteel niet geselecteerd is. Knippert het beeldscherm ook op de aanbevolen resolutie, probeer dan ook andere resoluties. Helpt dit niet, ga dan naar Geavanceerd beeldscherm. Pas de vernieuwingsfrequentie aan en kijk of dit helpt.
Is het apparaat gevallen of is het knipperen door een andere oorzaak van buitenaf begonnen, dan is mogelijk het scherm of de beeldschermkabel beschadigd. Schade van buitenaf valt nooit onder garantie, maar een gebroken scherm kan soms nog wel gerepareerd worden. Meld het apparaat aan bij onze servicedesk.